Dag 19 - Detta ångrar jag!

Jag vet inte riktigt vad jag ångrar, för jag känner att hade jag inte gjort det jag gjort, hade jag inte varit här och den jag är idag. Man lär sig ju av sina misstag. Dock ångrar jag många bråk och sånt, men jag antar att de oxå är tack vare dem att jag är där jag är idag.

Men en tanke kommer väldigt ofta upp i mitt huvud, en sak som jag ibland ångrar att jag inte gjorde. Min mor och jag var hur nära som helst på att flytta till Södertälje. Jag hade plats på en skola, Järna friskola, och lägenhet var oxå fixad om jag inte minns fel. För vi var och kollade på området till och med. Jag hade min kära vän där, Jeppe, och mamma hade sina vänner där, typ alla sina vänner. Så det hade ju inte varit som en omstart direkt. Jag hade kunnat fortsätta att spela ishockey som jag gjorde den tiden då vi höll på att flytta. Jag undrar varje dag hur mitt liv hade sett ut nu, ifall vi flyttat. Hade jag fortfarande spelat hockey? Hade jag varit intresserad av att fotografera så pass mycket som jag är idag? Hade jag bott hemma fortfarande, ensam med mamma eller med fler? Så många frågor, som aldrig kommer att bli besvarade. MEN - Jag tror inte att jag ångrar att jag inte flyttade, för jag trivs så himla mycket med mitt liv som det är nu! Jag har världens finaste hund, jag har vänner som gör allt för mig, och de är världens bästa vänner! Jag har en stor familj som jag älskar över allt annat. Jag bor nära min pappa, vilket jag inte hade gjort ifall mamma och jag flyttat. Jag går på världens bästa skola, och har världens bästa och finaste lärare! Jag har en väldigt fin lägenhet, en jättebra praktikplats, en jätterolig hobby och ja.. Listan är sjukt lång! Jag älskar mitt liv, och jag ångrar ingenting, för då hade jag ju inte varit den jag är idag. Visst att man alltid har funderingar hur det hade kunnat se ut annars, men jag ångrar det inte. Så, nu vet ni!
Postat av: mikki

hurra för att du inte flyttade! :) <3

2011-01-20, 22:51:44 -
Postat av: Roland Wirheim

Vilken tur för oss på JB i Jönköping att du stannade här...;)

2011-01-21, 09:40:24 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Caroline Florens 2012