Dag 11 - Mina syskon!


Är dom inte fina? Mina älskade syskon. Jag är äldst av alla mina syskon. Jag bodde ju alltid själv med mamma, och visst, jag önskade mig i hemlighet en lillebror. Så träffade pappa Cissi, och när jag var tio fick jag min efterlängtade lillebror - Carl! Sen när jag bodde hos pappa väldigt mycket så blev vi väldigt nära, därför är det lite jobbigt nu när jag inte bor hemma längre, för jag saknar honom varje dag..
Sen träffade ju mamma Robban, och när jag var 15 fick de Vendela! Det var en ganska stor förändring i mitt liv då. Från att mamma och jag varit själv så många år, så var vi helt plötsligt fyra stycken. Jag ångrar allt jag någonsin sagt för ont om den här tjejen. Det var ju inte henne jag inte gillade egentligen, det var situationen som gjorde allt svårt. Allt känns bättre nu, men jag vänjer mig fortfarande vid att min mamma inte bara är min mamma nu, utan till två små underbara barn till! Hon är den sötaste systern man kan ha!
Sen kom Leon ett år senare, det lilla charmtrollet! Så blev vi fem i mammas familj. Ännu jobbigare tyckte jag. Men man kan inte säga något illa om Leon. Han är den sötaste bebisen som finns! När jag åkte till Kanada till dom när dom bodde där i några månader, så fann han och jag varandra ganska direkt. Innan dess hann jag inte riktigt lära känna honom. Men nu har jag gjort det, och han är hur underbar som helst!
Jag älskar alla mina syskon hur mycket som helst, och jag känner mig alltid uppskattad när jag är i närheten av dom. Puss på er!


Sedan är det såhär, att jag inte kan undgå att skriva om min kusin, som jag faktiskt kallar för min storebror. Han och jag har växt upp tillsammans, och det är han som lärt mig alla dumheter (om det är något bra, vet jag inte haha). Han är tio år äldre än mig, men jag tycker att vi alltid haft så jävla roligt ändå. Jag har alltid sett upp till honom. Det finns många konstiga saker vi hittade på, som jag aldrig kommer att glömma. Han lurade mig att om man hade Svarta Stjärnan hos sig, fick man göra precis som man ville, att man måste blåsa på glassen innan man äter den så den blir kall, att man inte får gå på toa andra dagar än torsdagar, och att dalmatiner hunden på gården var Pippis Häst, haha! Jag var väldigt lättlurad när jag var liten, och det utnyttjade väl han haha. Glömmer inte när vi skulle åka Balder för första gången och du sa "Om vi dör nu, så har det varit väldigt roligt att växa upp med dig!" - Men jag säger det nu ändå, även fast vi inte dog. Det har varit väldigt roligt att växa upp med dig! :)

Postat av: Mamma

De är din egen lilla fanclub. Så fint skrivet<3

Älskar dig!

2010-12-22, 16:30:27 -

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Caroline Florens 2012